#Y generáció


Eladják a gyerekkorunkat, és mi újra boldogan megvesszük
 

Eladják a gyerekkorunkat, és mi újra boldogan megvesszük

Bár még bizonyos mértékig a szülőkön csüngnek, az Y generáció tagjai a valaha élt legnagyobb vásárlóerővel bíró fiatalság. A jó esetben naphosszat beosztásban robotoló, esetleg munkanélküli fiatalnak kevés dolog adható el olyan biztosan, mint a saját gyerekkora. A trend általános és jól működik itthon is.

Patyi Máté Patyi Máté

Kapunyitási pánik – jönne az Y generáció, ha lenne hova
 

Kapunyitási pánik – jönne az Y generáció, ha lenne hova

"Ezek a fiatalok csak a telefonjaikat nyomkodják" – elemzi manapság röviden a helyzetet sok szülő. A huszonéveseknek viszont e (alapvetően törvényszerű) konfliktus mellett egy sokkal nagyobb problémával is meg kell küzdeniük: a bizonytalan gazdasági helyzet és a rohamos technikai fejlődés miatt már nem tudnak évekkel előre tervezni, ez pedig rányomja a bélyegét mindennapokra, kapcsolatokra, álláskeresésre. Kapunyitási pánik – ez az az Y generáció talán legnagyobb problémája.

Bodnár Zsolt Bodnár Zsolt


Úgy viselkednek a fiatalok, mint a nyugdíjasok
 

Úgy viselkednek a fiatalok, mint a nyugdíjasok

Érdekes információkra lehet bukkanni a UBS pénzintézet egyik új tanulmányában az Y generációnak is nevezett fiatalok pénzügyi szokásait illetően. A tanulmányból kiderül, hogy az 1980 után született amerikai fiatalok pénzügyek tekintetében a 68 év felettiek tradícióit viszik tovább, igencsak konzervatív befektetők. Ennek oka pedig az a két gazdasági válság lehet, melyeket ők, illetve a szüleik is átéltek.

hvg.hu hvg.hu

 

"Egy gyönyörű országban élünk, búval baszottan" – interjú Csernus Imrével

A mai fiatalok már 16-17 éves korukra kiégnek szexuálisan, a közösségi élmények nagy része számukra a virtuális térben zajlik, és innen várják a folyamatos visszaigazolást is az életükben. Hogy jutottak idáig? Kié a felelősség? Miért siránkozik a magyar ember? Kell-e nekünk Lipót? Csernus Imrével beszélgettünk A kiút című könyvéről.

Tossenberger Adél Tossenberger Adél



 

"70-80%-ban az vagyok, ami az interneten látszik rólam"

Bár az Y generáció tagjai, azaz az 1976 és 1996 között születettek már gyerekkorukban találkoztak az internetes eszközökkel, csak részben alakítják tudatosan digitális identitásukat, amely 70-80%-ban önazonos, 20-30%-ban viszont az határozza meg, hogy mások mit mondanak róluk a neten. Többségük úgy véli, „ami nincs az interneten, az nem is létezik”, ugyanakkor mivel tapasztalták, hogy feltöltött tartalmaikkal visszaélhetnek, többen már törekednek a rejtőzködésre is – többek között ez is kiderült a Budapesti Gazdasági Főiskola Kutatóközpontjának vizsgálatából.

hvg.hu hvg.hu

Kiderült, mitől fél minden második pályakezdő
 

Kiderült, mitől fél minden második pályakezdő

A családi fészekből való kilépés, a munkavállalás és a családalapítás - vagyis a felnőtt élettel való szembenézés és a döntésekért való felelősségvállalás - minden második magyar fiatalt félelemmel tölt el. A 21-35 év közötti korosztálynak, vagyis az Y generáció tagjainak a válság elkerüléséhez, Tari Annamária pszichológus szerint kellő önismeretre van szükségük - írja az edupress.

hvg.hu hvg.hu

Óracsörgés, fogkrém, mobil – ilyen egy hétköznap reggel
 

Óracsörgés, fogkrém, mobil – ilyen egy hétköznap reggel

Bár az emberi test 206 csontból áll, a jelek szerint mára az Y generáció számára a mobileszközök csaknem testük részét képezik, egyfajta 207. csontként – mutat rá a legújabb, 2012-es Cisco Connected World Technology Report. A jelentés szerint az okostelefonok az asztali számítógépeknél kétszer népszerűbbek a 18-30 évesek körében.

hvg.hu hvg.hu

Így lehet megtartani a pályakezdőket
 

Így lehet megtartani a pályakezdőket

Az elmúlt fél évben a HR-vezetők rendre a korábban sikeres ösztönzési módszerek hatástalanságáról számolnak be; a cégvezetők ezek költséghatékonyságának határozott romlását érzékelik.

hvg.hu hvg.hu

Kilátástalan helyzetben a friss diplomások
 

Kilátástalan helyzetben a friss diplomások

Az Y generáció még úgy gondolta, egyetemre, főiskolára kell ahhoz menniük, hogy a későbbiekben munkát szerezzenek, különben nem fognak boldogulni maguktól - írja a moneyland.time.com. A tapasztalatok alapján viszont kevés lehetőségük van a fiataloknak, és ezeknek a munkáknak a java része nem igényel diplomát.

hvg.hu hvg.hu

Mi kell az Y generációnak az irodában?
 

Mi kell az Y generációnak az irodában?

Még több mobil munka és sok közösségi tér. Erre szavaznak a mai 20-30 évesek, ha irodahasználati igényeikről kérdezik őket – állítja az egyik nagy nemzetközi ingatlanügynökség.

unknown unknown